آموزش نوشتن متن تبلیغات در اینستاگرام

توجه به موضوع متن تبلیغات در اینستاگرام از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا میکند که بدانیم اینستاگرامInstagram) ) یکی از برنامه‌های محبوب در سراسر جهان است که با بیش از یک میلیارد نصب در پلی استور یکی از پر نصب ترین برنامه های حال حاضر جهان محسوب می­شود. بیش از بیست و پنج میلیون کسب و کار اینترنتی در اینستاگرام نشان می­­­دهد این برنامه انتخاب افراد زیادی از صاحبان کسب و کارها برای تبلیغ محصول خود و فروش اینترنتی آن است. اما نکته اینجاست که تعداد کسب و کار هایی که بعد از وارد شدن به این عرصه شکست میخورند کم نیست. نه به دلیل آنکه محصولاتشان بی­کیفیت است بلکه به دلیل آنکه روش صحیح نوشتن متن تبلیغات در اینستاگرام را نمیدانند. تبلیغات در اینستاگرام به دلایل زیادی انجام می­شود ؛ این تبلیغ می­تواند برای فروش یک محصول ، تبلیغ یک صفحه (page) برای بیشتر دنبال شدن ، تبلیغ برای ایجاد یک پویش یا هر چیز دیگری باشد. اما همه این موضوعات به یک چیز نیازمندند «یک متن مناسب و جذاب». با یک متن تبلیغاتی خوب میتوان فروش را چند برابر کرد.

ما به عنوان یک گروه تخصصی در زمینه تبلیغات در فضای مجاری، در این مقاله قصد داریم تا به صورت خلاصه شما را با اهم نکاتی که در تدوین متن تبلیغات در اینستاگرام باید رعایت کنید آشنا کنیم.

نوشتن متن تبلیغات در اینستاگرام و جذب کاربر به سمت خود

نوشتن متن تبلیغات در اینستاگرام و جذب کاربر به سمت خود

می­توان گفت این بخش مهم ترین چیزیست که باید برای نوشتن متن تبلیغ در اینستاگرام بدانید! شما با متن تبلیغ در اینستاگرام سعی دارید کاربران را جذب کنید تا اولا متن شما را بخوانند و دوما ترغیب شوند محصول شما را بخرند. برای این کار به دانستن چند چیز نیاز دارید.

1- چطور یک متن تبلیغ در اینستاگرام بنویسید تا کاربر مشتاق شود همه­ی آن را بخواند:

هنگام نوشتن متن تبلیغات در اینستاگرام به این توجه کنید که باید متن را طوری بنویسید که کاربر تمام متن را بخواند. کاری که باید برای جذب کاربر برای خواندن تمام متن انجام دهید ، صمیمی شدن با کاربر است. سعی کنید با زبان ساده با کاربر حرف بزنید و از ایموجی ها (Emoji) استفاده کنید تا کاربر حس کند شما را می­شناسد! اینکه کاربر حس کند شما را می­شناسد به این معنی نیست که حس کند فامیل شماست. در این مرحله قرار است طوری با کاربر حرف بزنید و با او صمیمی باشید که او حس کند قبلا از شما خرید کرده. متن تبلیغ در اینستاگرام باید بتواند با کاربر ارتباط برقرار کند.

حواستان باشد در صمیمی شدن و خودمانی حرف زدن با کاربر زیاده روی نکنید. اینکه تا چه حد می­توانید با مخاطبان خود صمیمی و خودمانی باشید به کسب و کار و ویژگی های مخاطبان شما بستگی دارد(مانند سن).

دومین مرحله که باید هنگام نوشتن متن تبلیغات در اینستاگرام مورد توجه قرار دهید به چالش کشیدن کاربر در ابتدای متن است.

به این فکر کنید که محصول شما می­تواند چه مزیتی برای خریدار داشته باشد و مشتری دقیقا به چه چیزی نیاز دارد. با پرسیدن چند سوال در ابتدای متن که جواب آن نامشخص است و قرار است در ادامه متن به آن جواب برسید. متن تبلیغ در اینستاگرام باید طوری باشد که کاربر را کنجکاو کند و او برای رسیدن به جواب مجبور شود تمام متن شما را بخواند.

2- چطور با متن تبلیغات در اینستاگرام کاربر را قانع کنید تا به شما اعتماد کند:

متن تبلیغات در اینستاگرام باید طوری باشد که کاربر برای خریدن محصول به شما اعتماد کند و مطمئن شود که شما بعد از خرید محصول را به او تحویل می­دهید. ایجاد صمیمت بین خریدار و فروشنده می­تواند به این موضوع کمک کند اما کافی نیست. یکی از راه هایی که میتوانید برای جذب اعتماد در متن تبلیغ در اینستاگرام انجام دهید قرار دادن سوابق و فروش های موفق شما در متن تبلیغ می­باشد. کاربر بعد از مشاهده سوابق فروش های موفق شما ، سوابق دریافت کالا توسط مشتری و رضایت آنها می­تواند تا حدودی به شما اعتماد کند. دقت کنید که میزان اعتماد کاربر به شما تا زمانی که از شما خرید نکند و کالا را دریافت نکند صد درصد نخواهد شد.

3- بیوگرافی میتواند یک متن تبلیغ در اینستاگرام محسوب شود:

متن تبلیغات در اینستاگرام از بیوگرافی پیج شروع می­شود نه زمانی که اقدام به کپشن نویسی می­کنید. کاربر بعد از اینکه محصول شما را مشاهده می­کند از خود می­پرسد :کسی که این محتوا را بارگذاری کرده کیست؟ شما باید در بیوگرافی خود را به عنوان یک فروشنده به کاربر معرفی کنید. چیزی که شما در بیوگرافی خود می­نویسید باید کامل و کاربردی باشد.  در بیوگرافی پیچ هم باید به ساده نویسی ، استفاده از ایموجی ها (و در برخی موارد اشاره به سوابق فروش ؛ برای مثال اعلام آمار حدودی خریداران راضی کسب و کار شما) توجه شود. بهتر است در بیوگرافی خود اطلاعاتی درباره راه های ارتباط مخاطب با خودتان قرار دهید(مانند شماره تلفن). البته مهم است که بتوانید در 150 کلمه تمام این کار ها را انجام دهید!

4- خلاقیت همه جا به درد میخورد خصوصا در متن تبلیغات در اینستاگرام

خلاقیت در هر کاری موجب بهتر شدن آن می­شود. خلاقیت در متن تبلیغ در اینستاگرام هم همینطور است. سعی کنید محصول خود را با یک نوآوری و یک معرفی متفاوت ارائه دهید

5- کپی نکنید، یاد بگیرید:

کپی کردن متن های دیگران و استفاده از آنها می­تواند بزرگترین اشتباهی باشد که انجام می­دهید! همیشه باید متن تبلیغ در اینستاگرام را خودتان بنویسید. این به این معنی نیست که نمی­توانید این کار را به کسی بسپارید تا انجام دهد! به این معنی است که شما در ایران حق کپی برداری از محتوا های ایرانی را ندارید. در صورت کپی برداری از محتوا های ایرانی بدون اجازه کتبی ناشر اصلی ، ناشر اصلی می­تواند از شما شکایت کند. جدا از این اکثر مخاطبان باهوش هستند و متوجه می­شوند که متن های شما کپی شده و این موجب می­شود که از مشتری های شما کاسته شود. سعی کنید با توجه به متن های دیگران یاد بگیرید چگونه برای خود ، متن تبلیغ در اینستاگرام بنویسید.

   متن تبلیغات در اینستاگرام و کپشن نویسی

وقتی از نوشتن متن تبلیغات در اینستاگرام صحبت می­کنیم اولین چیزی که به ذهنمان می­رسد کپشن است. کپشن همان توضیحاتی است که برای معرفی ، توضیح ، تبلیغ و … در پست شما قرار می­گیرد. شاید بعضی ها فکر کنند اینکه وقتی از تصاویر و ویدئو ها در پست استفاده شد نیازی به کپشن نویسی نیست. این یک اشتباه بزرگ است. یک کپشن خوب میتواند به اندازه یک ویدئو به ما اطلاعات بدهد و به شدت مهم باشد. اما نکته­ای که باید هتگام نوشتن متن تبلیغات در اینستاگرام به آن توجه شود این است که افراد کمی زمان خود را صرف خواندن کپشن های طولانی میکنند. به همین سبب اولا باید متن شما تا حد ممکن کوتاه باشد. دوما با تحریک کردن حس کنجکاوی کاربر او را به خواندن ادامه متن تشویق کنید. وقتی کاربری برای پست شما کامنت میگذارد و یا آن را لایک میکند یعنی متن شما موفق شده که با مخاطب ارتباط برقرار کند و این یعنی شما توانستید! این دو اصل مهم ترین نکات در کپشن نویسی هستند.

1- در کپشن خود از هشتگ ها و نام های کاربری استفاده کنید:

اگر حتی نیم ساعت با اینستاگرام کار کنید متوجه می­شوید زمانی که یک هشتگ را سرچ میکنید تمام پست هایی که دارای آن هشتگ در متن خود هستند به شما نمایش داده می­شوند. اینکه در متن تبلیغات در اینستاگرام از چه هشتگی استفاده می­کنید مهم است. سعی کنید کلماتی که برای نوشتن هشتگ استفاده میکنید مربوط ترین کلمات به پست شما باشد. میتوانید در مواردی از هشتگ های ترند شده استفاده کنید و با پست هایی خارج از حوزه تبلیغات به دنبال جذب فالوور باشید. استفاده از نام های کاربری در متن تبلیغات در اینستاگرام به این معنی است که شما با درج کردن نام کاربری شرکای کاری خودتان به صورت @username باعث می­شوید علاوه بر جذب دنبال کننده برای خودتان برای شریک کاری خود هم دنبال کننده جمع کنید و این کار حتما روزی به دردتان خواهد خورد.

2- کلمات مهم را بولد کنید:

در هر متنی که مشاهده میکنید از جمله متن تبلیغات در اینستاگرام متوجه می­شوید که کلمات کلیدی مهمی در آن وجود دارد.

برای اینکه توجه مخاطب به کلمات کلیدی بیشتر شود(مانند خصوصیات مهم کالای شما یا هر چیز دیگر) میتوانید آنها را بولد کنید.این امر فقط مختص کپشن نویسی نیست و می­توانید این کار را هنگام نوشتن بیوی پیج خود نیز انجام دهید.

3- تمیز بنویسید:

زمانی که متن تبلیغ در اینستاگرام را در کپشن مینویسید به این نکته توجه کنید که متن تمیز و مرتب باشد. یعنی از موضوعی به موضوع بعدی نپرید.

وقتی متن تبلیغات در اینستاگرام مرتب نباشد و در هر جمله موضوع عوض شود ، زمانی که مخاطب هنوز در حال فکر و بررسی جمله قبلیست با چالش جدیدی روبرو میشود. این امر سبب میشود به مخاطب حس بدی دست دهد.

4- ساده بنویسید

متن تبلیغات در اینستاگرام هر چقدر ساده تر باشد به نفع شماست. از کلماتی که ممکن است بعضی از کاربران متوجه معنی آن نشوند استفاده نکنید.

5- از ایموجی ها استفاده کنید

نوشتن متن تبلیغات در اینستاگرام و روانشناسی

نوشتن متن تبلیغات در اینستاگرام و روانشناسی

استفاده از علم روانشناسی هنگام نوشتن متن تبلیغ در اینستاگرام می­تواند یک امتیاز مثبت شما در برابر تبلیغ های دیگران باشد. البته کسانی هستند که بدون اطلاع از این موضوعات از علم روانشناسی در متن تبلیغات در اینستاگرام استفاده می­کنند اما خود متوجه این اتفاق نیستند. با استفاده از علم روانشناسی در متن تبلیغ در اینستاگرام سعی داریم کاری کنیم تا کاربر فعال تر شود و در نهایت فروش محصول بیشتر شود.

1- احساسات مخاطب را فعال کنید:

تحقیقات نشان داده وقتی که متن تبلیغات در اینستاگرام بتواند احساسات مخاطب را فعال کند حدود 37 درصد فروش بیشتری نسبت به تبلیغ های عادی خواهند داشت. فعال کردن احساسات کاربر فقط به این معنی نیست که اشک های مخاطب را در آوریم! احساسات انسان به دو دسته خوشایند و ناخوشایند تقسیم می­شود. احساس های خوشایند شامل عشق ، لذت ، شادی ، رضایت ، دوستی ، آرامش و احساس های ناخوشایند شامل دلتنگی ، خشم ، تنفر ، دلخوری ، نارضایتی ، بی انگیزگی و … میباشد. اینکه از برانگیختن کدام حس هنگام نوشتن متن تبلیغات در اینستاگرام استفاده کنیم به موضوع کسب و کار شما بستگی دارد. سعی کنید در متن ها احساس ناخوشایند مخاطب را بیدار نکنید بلکه آن را یاداوری کنید. یعنی با استفاده از احساسات ناخوشاید گذشته ، محصول یا خدمات خود را به عنوان راه حل آن احساس ناخوشایند معرفی کنید.

2- عکس پست دارای متن است؟ آن را جای خودش قرار دهید:

متن تبلیغات در اینستاگرام شامل متن موجود در عکس هم میباشد. نیم کره سمت راست انسان مسئول تحلیل اطلاعات گرافیکی مانند عکس و فیلم و نیم کره چپ انسان مسئول پردازش متن و ایجاد استدلال است. به این نکته توجه داشته باشید که چشم چپ اطلاعات را به نیم کره راست و چشم چپ اطلاعات را به نیم کره سمت راست ارسال میکند . به همین دلیل باید متن تبلیغاتی شما در سمت راست و مدل تصویر یا … شما در سمت چپ قرار بگیرد.

3- ثابت کنید:

مردم وقتی با برندی مواجه میشوند که اسمش را نشنیده اند ، سعی میکنند به دنبال اطلاعات بگردند. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که هنگام نوشتن متن تبلیغات در اینستاگرام باید با دلیل و منطق مخاطب را قانع کنید تا بداند میتواند به شما اعتماد کند.

نوشتن متن تبلیغات در اینستاگرام ، اثر معکوس!

نوشتن متن تبلیغ در اینستاگرام به صورت غیر اصولی میتواند بسیار برای کسب و کار شما خطرناک باشد! متن تبلیغات در اینستاگرام باید طوری باشد که کاربر جذب شود اما در بعضی مواقع دقیقا اثر معکوس خواهید گرفت! به این معنی که نه تنها کاربر و مشتری جدیدی دریافت نمیکنید بلکه دنبال کننده های قبلی خود را هم از دست می دهید. این اتفاق معمولا زمانی می افتد که شما به دنبال یک شیوه نوین در نوع نوشتن متن تبلیغ در اینستاگرام هستید. زمانی که میخواهید یک شیوه نوین در نوشتن متن تبلیغ در اینستاگرام را امتحان کنید بهتر است با یک مشاور که در حوزه نوشتن متن تبلیغات در اینستاگرام وارد است مشورت کنید. در صورتی که علاقه ای به مشاوره گرفتن از کسی ندارید خودتان متن را چندین و چند بار بررسی کنید و خود را جای دیگران قرار دهید . سپس چند سوال را از خود بپرسید.

با مشاهده این متن تبلیغ در اینستاگرام:

1- .به فروشنده اعتماد میکنید؟

2- ترغیب میشوید تا از فروشنده خرید کنید؟

3- با مشاهده متن تبلیغ متوجه توهین به افرادی خاص یا حتی قومیت ها نشدید؟

4- آیا به طور ناخواسته از کالای خودتان بد نگفته اید؟  و …

نوشتن متن تبلیغات در اینستاگرام ، نتیجه گیری نهایی

متن تبلیغات در اینستاگرام نوشته میشود چون در عصر جدید که همه جهان در آن درگیر تکنلوژی هستند ، اینستاگرام یک عضو جدایی ناپذیر از تلفن هاست. اینستاگرام چهارمین برنامه پر نصب در جهان است و از این رو تبلیغات در آن بسیار پربازده خواهد بود. در حوزه نوشتن متن تبلیغات در اینستاگرام آموزش های مختلف و متعددی وجود دارد اما خلاصه همه آنها این است که مغز کاربر را دست خودتان بگیرید. کاری کنید کاربر به چیزی فکر کند که شما میخواهید. متن تبلیغ در اینستاگرام را طوری بنویسید تا با مخاطب خود دوست شوید. به کامنت ها و بازخورد های آنها پاسخ دهید. کاری کنید که کاربر به شما اعتماد کند. با قرار دادن سوابق فروش در صفحه خود ثابت کنید که در کسب و کار خود موفق هستید.

علم گسترده روانشناسی نه تنها در نوشتن متن تبلیغات در اینستاگرام به شما کمک میکند بلکه در نوشتن هر نوع تبلیغی در هر جایی ،  میتواند به شما کمک کند. از اینکه توجه انسان به متن ها با چشم سمت راست صورت میکیرد و توجه به عکس ها و اطلاعات گرافیکی از چشم سمت چپ وارد بدن میشود. دکمه احساسات کاربر را بزنید تا روشن شود و از آن به نفع خودتان استفاده کنید. کار در فضای مجازی همین است اکثر کاربران بخاطر تنوع محصولات برای خرید وارد اینستاگرام میشوند ولی تا زمانی که اعتماد نکنند و مطمئن نشوند میزان خطر خرید از شما پایین است و محصول به دستشان میرسد خرید نمیکنند. این کار شماست که با نوشتن متن تبلیغات در اینستاگرام به صورت درست و اصولی کاربر را به خرید و دنبال کردن خودتان ترغیب کنید.  پس هنگام نوشتن متن تبلیغ در اینستاگرام با تمام قوا به فکر این باشید که چگونه اعتماد مخاطب را جلب کنید.

editor.2

نویسنده از: ۱۴۰۰/۰۹/۲۴

دیدگاه خود را بنویسید

20 − هفده =