چرا تفکر مثبت می تواند باعث افزایش سلامت فیزیکی یا جسمی شود

تفکر مثبت می تواند زندگی ذهنیتان را تغییر دهد، سطح شادی زندگی روزانه تان را ارتقاء بخشد و سرعت حرکت در مسیر موفقیت تان را سریع تر نماید. البته، مزایای داشتن دورنمای مثبت بیشتر می تواند همچنین از طریق برخی روش های جالب و حیرت انگیز سبب افزایش سلامت جسمی شما گردد.

البته، ممکن است برخی روزها وجود داشته باشد که متوجه می شوید داشتن فکر مثبت به آسانی آن چیزی که به نظر می رسد، نیست. با این وجود، برای این که اجازه تسلط تفکر منفی بر روزتان را ندهید، همیشه راهی برای آغاز دوباره تفکر کردن مثبت وجود دارد.

تفکر مثبت می تواند به ارتقاء جنبه های مختلفی از زندگی تان از جمله سلامت فیزیکی تان کمک نماید. اگرچه مثبت فکر کردن در تمام زمان ها سخت به نظر می رسد، تلاش کردن برای داشتن تفکر مثبت در حتی شرایط منفی یک پیشرفت و موفقیت بزرگ برای شما است.

در برخی از روزها ممکن است شما به اندازه ای که دوست دارید مثبت فکر نکنید یا مثبت نباشید…… البته، سعی نکنید در این مواقع دچار نگرش منفی شوید. بجای آن، برروی مواقع و زمان هایی فکر کنید که برایتان مثبت است.

امیدوارم این مزایای تفکر مثبت سرآغاز سفر شما برای داشتن یک زندگی مثبت باشد.

  1. تفکر مثبت میزان استرس را کاهش می دهد.

مطالعات بر روی افراد با تفکر مثبت کاملا نشان می دهد که این افراد بهتر براسترس غلبه می کنند. علاوه بر این، آنها به احتمال زیاد می توانند زمان بیشتری را ب رروی راه حل های سازنده برای مشکلاتشان تمرکز داشته باشند.

آزمایشات قلبی و عروقی برروی خوش بین ها و بدبین ها نشان می دهد که بدن افراد خوشبین سریع تر به حالت آرامش ( شامل یک ضربان قلب نرمال و طبیعی ) برمی گردد. این توانایی غلبه بر استرس می تواند منجر به مزیت های سلامتی مهم و حیاتی گردد. برای مثال، سطوح بالای استرس با افزایش فشار خون شناخته می شوند و باعث افزایش ریسک مشکلات سلامتی مانند انواع دیابت ها و زوال عقل می گردند.

  1. تفکر مثبت می تواند سبب ارتقاء عملکرد سیستم ایمنی گردد.

تحقیق شگفت انگیز برروی ارتباط بین سلامت جسم و ذهن از این نظریه حمایت می کند که تفکر مثبت می تواند باعث ارتقاء سطح ایمنی و مقاومت دربرابر دیابت گردد.

برای مثال، یک مطالعه مشخص کرد که فعالیت در بخش هایی از مغز که مربوط حس های منفی مانند ترس و ناراحتی است با پاسخ های ضعیف سیستم ایمنی به واکسن مربوط هستند. در ضمن، افراد دارای تفکر مثبت که درباره ی تست رویاها و اهداف خود خوشبین هستند دارای یک پاسخ سیستم ایمنی قوی تر می باشند.

همچنین مطالعات بیشتر نشان می دهد که افراد با نگرش های خوشبینانه کمتر دچار ویروس ها سرماخوردگی و آنفلونزا قرار می گیرند. علاوه بر این، بیمارانی که به صورت بالقوه بیماری خودشان را پایان یافته تلقی می کنند، پس از دریافت درمان، پیشرفت های سازگار و قابل توجهی را تجربه می کنند.

  1. افراد با تفکر مثبت احتمالا سبک زندگی سالم تری دارند.

برخی از مزایای تفکر مثبت به نظر مربوط به این حقیقت می شود که افراد دارای تفکر مثبت بیشتر به خوردن غذاهای سالم، داشتن برنامه تمرینی و ورزش منظم و تمرین انواع روش های مراقبت از سلامتی تمایل دارند.

برای مثال، مقاله پزشکی اخیر که بیان کننده ی وجود ارتباط بین خوشبینی و وسیله داشتن میزان بالاتری از مقادیر مناسب کلسترول است احتمالا به این علاقه به داشتن یک زندگی توضیح داده می شود.

یک فرضیه مشابه می تواند برای این حقیقت به کاربرده شود که میزان حملات قلبی در افراد دارای تفکر مثبت کمتر است. آنها تقریبا ۴ درصد کمتر دچار سکته قلبی می شوند. البته، هنوز هیچ منطقی و تجربی ای برای این که از طریق روش زندگی برروی سلامتی تأثیرگذار می باشد، وجود ندارد. بنابراین، تحقیق برای رفع این شک و تردید ادامه دارد.

  1. افراد دارای تفکر مثبت طول عمر بیشتر دارند.

سرانجام، با توجه به موارد بالا، منطقی به نظر می رسد که افراد دارای تفکر مثبت زندگی یا عمر طولانی داشته باشند. یک مطالعه کامل و مفصل برروی ۶۰۰ بیمار بیمارستان در دانمارک نشان می دهد که غالب افراد دارای خلق و خوی مثبت تقریبا ۶۰ درصد از آن ها احتمالا حداقل ۵ سال بیشتر عمر می کنند.

این نتیجه ممکن است نسبتا مربوط به برخی از مزایایی باشد که ما بیان یا کشف کرده ایم. البته، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که بسیاری عوامل ناشناخته دیگری در مورد ارتباط بین تفکر مثبت و سلامت جسمی وجود داشته باشد. یک چیز مشخص است:

از طریق تمرکز برروی زندگی خوب و ساختن آن و ایجاد مأموریت خود برای داشتن یک رویکرد مناسب برای حل مشکلات، می توانید یک زندگی شادتر و طولانی تر داشته باشید.

editor.2

نویسنده از: ۱۴۰۰/۰۹/۲۴

دیدگاه خود را بنویسید

7 + 8 =