۱۰ راز ثروتمند شدن

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که اولین میلیاردر خاندان خود باشید؟ تصور این موضوع به اندازه ای جذاب است که می تواند قوه محرک بسیاری از افراد باشد.

آیا می دانید در این راه چه ابزاری لازم دارید؟ از قدرت ذهن خود برای انجام این ماموریت آگاه هستید؟ این سوالات و هزاران سوال دیگر مانند علامت تعجب در افکار تمام افراد ظاهر می شود.

شاید شما هم مانند برخی افراد توانایی پیدا کردن پاسخ صحیح به این سوالات را نداشته باشید. رازهایی که فهمیدن آن ها می تواند کلید موفقیت شما در راه ثروتمند شدن باشد. ما در تیم پرورش افکار امیر شریفی با شما هستیم که نکته به نکته این رازها را برای شما رمزگشایی کنیم. با ما تا آخر این مطلب همراه باشید.

اولین قدم را محکم بردار

ما قصد مثال زدن هیچ کدام از افراد موفق دنیا را برای شما نداریم، زیرا از نظر ما مقایسه کردن امری اشتباه است. شما بهتر از همه آن ها هستید!

اما جمله ای معروف است که می گوید: آزموده را آزمودن خطاست. به همین دلیل راه های موفقیت را برای شما گلچین می کنیم تا زودتر به موفقیت برسید.

عوامل موفقیت در مسیر پولدار شدن

مطمئنا ثروتمند شدن یک شبه اتفاق نمی افتد، راهی پر پیچ و خم و چند ساله است که عزم راسخ شما را می طلبد.

بهتر است به لیست ۱۰ نفر ثروتمند و موفق دنیا نگاهی بیاندازید، نام آن ها را به یاد داشته باشید و سعی کنید عادات روزانه آن ها را بررسی کنید.

رازهای ثروتمند شدن

غالب این افراد خواب کافی دارند، به تغذیه و سلامت خود اهمیت می دهند، صبح زود از خواب بیدار می شوند و زمانی را در طول روز برای مطالعه اختصاص می دهند. شاید با خود بگویید این کارهای جزئی و کوچک چه تاثیری در ثروتمند شدن دارند؟ باید بگوییم برای جا به جایی کوه ابتدا باید از سنگ ریزه ها شروع کنید.

قدرت ذهن خود را دست کم نگیرید

شاید جالب باشد بدانید ذهن شما چه قدرتی دارد! آیا می دانید اگر در هنگام هیپنوتیزم شخص هیپنوتیزم کننده به شخص مقابل خود القا کند که تکه آهن داغی بر روی دست او گذاشته است، دست آن شخص شروع به سوختن و تاول زدن می کند؟

می بینید ذهن چه قدرتی دارد؟ تصور کنید از این قدرت در جهت رسیدن به اهداف خود استفاده می کنید، آیا چیزی جلودارتان خواهد بود؟ خیر!

قانون جذب مانند روانشناسی و پزشکی و غیره یک علم محسوب می شود. برای یادگیری این علم باید مرحله به مرحله توصیه های ما را انجام دهید تا موفق شوید.

اصول اولیه برای ثروتمند شدن

تمام مطالب بالا برای رسیدن به این مرحله گفته شد. اگر در نهایت عزم خود را جزم کرده اید که اولین ثروتمند خاندان خود باشید، به شما تبریک می گوییم.

در ادامه راهکار هایی که باید بدانید را برای شما آماده کرده ایم.

۱٫ از صفر شروع کنید

 

به شما یادآوری می کنیم زندگی مانند بازی کامپیوتری نیست و قابلیت تقلب و رمز وارد کردن را ندارد! باید بدانید تمام افراد موفق و پولدار از دارایی کم و حتی صفر مطلق شروع کرده اند. پس شما هم نترسید و به هدف خود فکر کنید. ثروتمند شدن یک شبه، شاید فقط در خواب قابل رویت باشد!

۲٫ مانند ثروتمندان فکر کنید

 

شما در گوشه ای از این جهان خاکی هستید، این یعنی سهمی از این کره خاکی دارید. باید بدانید به قدری که شما احساس غنی بودن کنید، پول در این جهان وجود دارد!

راه های افزایش انگیزه

ذهن خود را ثروتمند کنید و جملات سمی را کنار بگذارید. این که مانند افراد عادی بگویید پول از آسمان نمی بارد، سد رسیدن به اهداف شماست. به ثروتمند شدن خود فکر کنید و مطمئن باشید به آن خواهید رسید.

۳٫ لیست وظایف خود را بنویسید

در پژوهشی که از افراد ثروتمند تهیه شده بود، مشخص شد حدود ۹۰% کسانی که از صفر به موفقیت رسیده اند، برای انجام کارهای روزانه خود لیست وظایف داشتند.

این راهکار باعث می شود که شما هر روز بیشتر از قبل به هدف خود نزدیک شوید و در انجام کارهای خود متعهد باشید. باید بدانید برای پولدار شدن نیاز  به انجام برخی کارها دارید، تهیه لیست شما را به انجام این کارها ترغیب می کند.

۴٫ وظایفتان را به نحو احسن انجام دهید

کارهایی که تقبل می کنید به نوعی وظیفه شما نیز تلقی می شود. باید بدانید برای کاری که انجام می دهید پول می گیرید، اما آن کار در اصل رزومه شما را می سازد. پس بهتر است آن را به نحو احسن انجام دهید که به خود اعتبار ببخشید.

موضوعی که اهمیت زیادی دارد، خسته نشدن و دست نکشیدن شماست. کار کنید، بجنگید و دست از تلاش نکشید. موفقیت برای افراد سخت کوش است!

۵٫ دوستان خود را گلچین کنید

شاید شنیده باشید که می گویند ۵ شخص نزدیک به یک فرد، شخصیت او را می سازند. پس بدیهی است که بدانید اگر افراد ثروتمند با افکار غنی شما را احاطه کنند، شما نیز مانند آن ها خواهید شد.

چگونه منابع مالی خو را برای ثروتمند شدن مدیریت کنیم

ببینید افراد پولدار چه کارهایی انجام می دهند؟ چه کتاب هایی می خوانند و انگیزه خود را از چه مسائلی می گیرند؟ این راهکار به میزان زیادی مسیر پیش روی شما را روشن می کند. این موضوع می تواند رنسانس درونی شما در راه ثروتمند شدن باشد.

۶٫ به جای خرج کردن، پول دربیاورید!

 

جالب است بدانید افراد ثروتمند بیشتر از آن که دغدغه خرج کردن دارایی های خود را داشته باشند، به فکر چند برابر کردن آن ها هستند! به قول معروف پول روی پول می آورند.

برنامه ریزی برای پولدار شدن

بهتر است برای برداشتن قدم بعدی به سمت هدف خود، این عادت خوب را سرلوحه قرار دهید. داشتن خانه لوکس و اتومبیل خاص آرزوی هر شخصی است، اما به دست آوردن آن راهکار خاص خود را دارد!

خانه ای بخرید که توانایی پرداخت مالیات آن را داشته باشید، اتومبیلی سوار شوید که از پس مخارج آن بربیایید. پس بهتر است به فکر ازدیاد درآمد خود باشید.

۷٫ تک بعدی پول نگیرید!

بهتر است بدانید کار کردن و کسب درآمد از یک منبع، صرفا کفاف خورد و خوراک شما را خواهد داد. این روند به ثروتمند شدن شما ختم نخواهد شد!

برای پول روی پول آوردن لازم است چندین منبع درآمد داشته باشید. دقیقا مانند مولتی میلیاردرهای واقعی!

۸٫ منتظر شانس نباشید!

حقیقت این است کسی شانسی پولدار نشده، و البته هیچ کس هم به دلیل بدشانسی دارایی خود را از دست نداده است! پول به وسیله کار سخت و همراه با خلاقیت و تیزهوشی به دست می آید.

چگونه می توان از صفر به ثروت رسید

ثروتمندان واقعی به شانس هیچ اعتقادی ندارند، بلکه با تدابیر حساب شده پول خود را بیشتر و بیشتر می کنند. آیا جایی دیده اید مولتی میلیاردری برای ثروتمند شدن قمار کند؟ خیر! هیچ عقل سلیمی این راهکار را نمی پذیرد.

۹٫ مراقب عادات خود باشید

بهتر است بدانید عادت های شما در نهایت خود شما را می سازند. با داشتن افکار منفی، استفاده از تنقلات بدون ارزش غذایی یا تماشای تلویزیون آینده روشنی انتظار شما را نخواهد کشید!

عادات خود را به سمت بهتر و مفیدتر شدن سوق دهید و سبک زندگی عاقلانه تری برای خود بسازید. پایه های ثروتمند شدن شما در حال شکل گیری است!

۱۰٫ دریای پول بسازید اما غرق نشوید!

مطمئنا می دانید پولدار ماندن از پولدار شدن سخت تر است. دانش مالی به این امر کمک خواهد کرد. به مدیریت منابع مالی یک علم تمام عیار است که باید به عنوان قدم بعدی به سمت موفقیت به آن بنگرید.

این علم را بیاموزید و پول خود را مدیریت کنید. با این راهکار، دریای پول خود را می سازید اما غرق نخواهید شد.

سخن آخر

با مطالعه مطلب بالا شاید با خود بگویید چند راهکار ساده را مرور کردیم. اما حقیقت این است تمام کارهای بالا در عین سادگی، نیازمند انرژی زیاد و عزم راسخ هستند.

این انرژی و عزم را درون خود بیابید، لازم نیست برای ایجاد عزم اقدامی کنید، شما از آن به مقدار کافی دارید! فقط کافیست عزم خود را پیدا کنید و آن را به کار ببندید تا ثروتمند شدن خود را به چشم ببینید.

راهکارهای به ظاهر ساده بالا، در اصل رازهای یافتن جاده خوشبختی و ثروت بودند. با رعایت آن ها می توانید اولین میلیاردر خانواده خود باشید!

برای کسب ثروت راه های زیادی وجود دارد که پایه و اساس تمام آن ها مشترک است. رعایت این اصول از شما فرد بهتری می سازد و به موفقیت شما کمک می کند.

editor.2

نویسنده از: ۱۴۰۰/۰۹/۲۴

دیدگاه خود را بنویسید

شش + یازده =