۷ سوال در مصاحبه‌‌های شغلی که می‌توانند هوش هیجانی افراد را تعیین کنند

۷ سوال در مصاحبه‌‌های شغلی که می‌توانند هوش هیجانی افراد را تعیین کنند

تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی را برای انجام کار استخدام کنید، نقش بزرگی در شکل دادن به فرهنگ شرکت شما ایفا کرده و موفقیت تجاری آینده‌ی شما را تضمین می‌کند. انتخاب سوالات حاوی اطلاعات مفید در طول مصاحبه، می‌تواند به عنوان یک عامل کلیدی در پیدا کردن کارکنان مناسب و یا حذف افرادی که برای محیط کاری مناسب نیستند، محسوب شود. شما با توجه به پاسخ هر یک از افراد داوطلب دریافت شغل، می‌توانید به مناسب یا نامناسب بودن آن‌ها برای شغل مورد نظر پی ببرید.

در اینجا به ۷ سوالی اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند تا کارکنانی که از هوش هیجانی برجسته برخوردار هستند را به شیوه‌ی خود شناسایی کنید.

۱- چه کسی برای شما الهام‌بخش است و چرا؟
کریگ سینکوتا، مدیر کارکنان و معاون روابط عمومی در شرکت Porch معتقد است، پاسخ افراد داوطلب دریافت شغل مورد نظر، اغلب می‌توانند نقطه نظری را در اختیار مصاحبه‌کننده قرار دهند و آن این است که فرد مصاحبه شونده چه کسی را به عنوان الگوی خود در آینده، قرار خواهد داد. این پاسخ همچنین می‌تواند مجموعه‌ای از الگوهای رفتاری را مورد توجه قرار دهد که فرد مصاحبه‌شونده به آنها احترام می‌گذارد و به موجب آنها به شدت در توسعه‌ی کار گروهی و فعالیت‌های شرکت درگیر می‌شود.

۲- اگر قرار باشد فردا به تاسیس یک شرکت بپردازید، سه ارزش اولیه‌ی آن برای شما کدام هستند؟
رابرت آلوارز، مدیر ارشد پلتفرم Bigcommerce معتقد است، هر رابطه‌ی خوبی با اعتماد و ارزش‌های هم‌تراز آغاز می‌شود. داشتن بینش در مورد اولویت‌های یک فرد، به اندازه‌ی صداقت و یکپارچگی می‌توانند در میان پاسخ داوطلبان آشکار شود.

۳- اگر اولویت‌های کاری تغییر کنند، توصیف کنید که چگونه می‌توانید به تیم خود کمک کنید که به درک و مدیریت کردن این اهداف تغییر یافته بپردازند.
تغییر اولویت‌ها در هر شرکت و شغلی اتفاق می‌افتاد، بنابراین به دنبال کاندیداهایی باشید که انعطاف‌پذیر باشند و از مهارت‌های خود به منظور مدیریت تغییرات استفاده می‌کنند. کارکنانی را استخدام کنید که از خودآگاهی برخوردار بوده و باانگیزه باشند و به ارائه‌ی توصیه‌های همدلانه بپردازند. “این مهارت‌ها به کارکنان کمک می‌کند تا از عملکرد بهتری در تیم برخوردار باشند.”

۴- آیا در زمان کار کردن در شغل دیگر، روابط دوستانه‌ی بادوام ایجاد کرده‌اید؟
مدتی زمان می‌برد تا افراد بتوانند به ایجاد روابط بپردازند و توانایی انجام این کار نشانه‌ای از داشتن هوش هیجانی منحصربه‌فرد است. آلوارز معتقد است “یک رابطه‌ی دوستانه‌ی بادوام به شما می‌گوید که داشتن روابط و مراقبت کردن از دیگران، برای افراد از اهمیت برخوردار است.”

۵- احساس می‌کنید که هنوز چه نوع تخصص‌ها و مهارت‌هایی را در اختیار ندارید؟
آلوارز به این نکته اشاره می‌کند که کنجکاوی و تمایل برای یادگیری، از نشانه‌های اصلی این مسئله محسوب می‌شود که کارکنان آینده می‌خواهند تا در کاری بهتر شوند. افرادی که با این سوال درگیر هستند، افرادی محسوب می‌شوند که فکر می‌کنند همه چیز را از قبل می‌دانند. “این‌ها افرادی هستند که شما می‌خواهید آنها را از خود دور کنید.”

۶- آیا می‌توانید به من چیزی بیاموزید، با فرض اینکه تا به حال چیزی در مورد آن نشنیده‌ام؟ (این مورد می‌تواند یک مهارت، یک درس یا یک معما باشد.)
پاسخ یک کاندیدا به این سوال می‌تواند به آشکار کردن بسیاری از ویژگی‌های او بپردازد:
• این که آیا این فرد تمایل دارد تا زمانی را به فکر کردن قبل از صحبت کردن اختصاص دهد.
• آیا این کاندیدا از توانایی‌های فنی به منظور توضیح چیزی به کسی که دانش کمتری در آن زمینه دارد، برخوردار است.
• آیا کاندیدا، به پرسیدن سوالات همدلانه از فردی که در حال یاد دادن به او است می‌پردازد، مانند این سوال که ” آیا منظور من را متوجه می‌شوید؟”

۷- سه عامل اصلی که شما آن را از مشخصه‌های بارز موفقیت خود می‌دانید چیست؟
پاسخ این سوال می‌تواند به تعیین این مسئله بپردازد که آیا یک فرد، از خود گذشته یا خودخواه است. آلوارز معتقد است زمانی که مردم درباره‌ی موفقیت خود صحبت می‌کنند، گوش کنید که آیا آن افراد فقط در مورد “من” یا “خودم” صحبت می‌کنند یا در مورد “ما”، “خودمان” یا “تیم.”

“به دنبال اعضای تیمی باشید که برای شرکت شما چیزهای مثبت را به همراه بیاورند” سینکوتا نیز این مسئله را عنوان می‌کند که “اگر کسی باهوش‌ترین فرد اتاق است، اما فردی است که شما از کار کردن با او لذت نمی‌برید، زیرا او شخصی است که بیشتر نگران موفقیت خود است تا موفقیت شرکت، چنین فردی برای کسب‌وکار شما مناسب نیست.”

editor.2

نویسنده از: ۱۴۰۰/۰۹/۲۴

دیدگاه خود را بنویسید

5 × 2 =